loading...
توانبخشان
Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 48 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (1)

       موج-سومین سمپوزیوم تازه های آرتروز زانو به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران در تاریخ پنجشنبه 4 آذر ماه 1394, در آمفی تئاتر بیمارستان شهید مدرس تهران واقع در خیابان سعادت آباد برگزار می شود.

       به گزارش خبرنگار بتوان پنج, سید احمد رئیس السادات, دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران, گفت: پیشگیری و درمان آرتروز نیاز به رویکرد تیمی و چند تخصصی دارد; از ین رو این سمپوزیوم با مشارکت اساتید رشته های مختلف ارتوپدی, روماتولوژی, طب فیزیکی و توانبخشی, طب ورزشی, پزشکی اجتماعی, فیزیوتراپی و طب سوزنی و بر اساس آخرین دستاوردهای علمی در زمینه ی پیشگیری, تشخیص و درمان آرتروز زانو برگزار خواهد شد.

    رئیس السادات در ادامه تصریح کرد: این سمپوزیوم دارای حداکثر 6 امتیاز باز آموزی برای پزشکان عمومی, منخصصان داخلی, روماتولوژی, ارتوپدی, طب فیزیکی و توانبخشی و کارشناسان و مقاطع بالاتر فیزیوتراپی, ارتوپدی فنی, کاردرمانی و پرستاری است و به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

    عضو هیئت علمی بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: پیدمیولوژی و بار بیماری, عوامل خطر و روش های پیشگیری از آرتروز, اصول بیومکانیک, روش های تصویر برداری, اندیکاسیون های جراحی, دران های دارویی مرسوم, توانبخشی مبتنی بر شواهد, لیزر درمانی, طب سوزنی, کاربرد ارتز و درمان های نوین شامل تزریق پلاسمای غنی از فاکتور, ازن درمانی و روش های کمتر تهاجمی; مثل رادیو فر کوئنسیدر اداره آرتروز از جمله PRP, پلاسمای غنی از پلاکت و... مباحثی است که در این سمپوزیوم به آن ها پرداخته خواهد شد.

 

با تشکر از خانم پریسا حسینی, دانشجوی سال دوم فیزیوتراپی

Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 81 یکشنبه 24 آبان 1394 نظرات (0)

       رئیس سازمان بهزیستی کشور در ششمین نشست گفتگوی اجتماعی با موضوع امور توانبخشی در برنامه ششم توسعه با بیان اینکه نظام رصد آسیب های اجتماعی و معلولیت هاو همچنین عوامل محافظت کننده در حال پیاده سزی است, گفت: در این راستا از ظرفیت های ارزشمند آحاد مردم بالاخص متخصصان, صاحب نظران سازمان های دولتی و غیر دولتی استفاده خواهیم کرد.

    به گزارش خبرنگار بتوان پنج, "انوشیروان محسنی بند پی", معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشوردر ششمین نشست گفتگوی اجتماعی با موضوع امور توانبخشی در برنامه ی ششم توسعه با بیان اینکه تغییرات و تحولات حاضر سبب افزایش آسیب های اجتماعی و معلولیت ها شده است, گفت: در حال حاضر عوامل معلولیت, بیماری ها, تصادفات جاده ای و اختلالات ژنتیکی تشخیص داده شده است.

      وی با بیان اینکه سالانه 20تا 40 هزار کودک معلول ناشی از اختلالات ژنتیکی وعدم رعایت در مراحل بارداری درکشور متولد می شوند, افزود: لازم است سازمان هاونهادهای مختلف در قبال معلولیت هابه رسالت اجتماعی خود بپرازند و  راه حل کارشناسانه ارائه دهند.

      وی با بیان اینکه اروپا بسیاری از مشکلات اینچنینی را بابهره گیری ازعلم و تخصص ریشه کن کرده است, افزود: استفاده ازنقطه نظرات کارشناسانه می تواند یاری رسان ما درعوامل کاهش وکنترل آسیب های اجتماعی و معلولیت ها شود.

     ایشان همچنین تصریح کرد: متاسفانه یکی ازضعفهای عمده درکشود ضعف اطلاعات و نبود آماردقیق از آسیب های اجتماعی و معلولیت هاست که باراه اندازی این سامانه این مشکلات برطرف خواهد شد.

       قرار است سامانه رصد آسیب های اجتماعی و معلولیت ها,تاپایان سال 94 راه اندازی گردد.

 

با تشکر از خانم فرزانه ستوده منش, دانشجوی سال دوم ارتوپدی فنی

Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 49 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

   توانبخشی به عنوان سطح سوم سلامت, به معنای علمی و دانشگاهی شناخته شده نیست و لازم است افراد دست اندرکار آگاهی بیشتری در این زمینه به مردم بدهند.

   به گزارش خبرنگار بتوان پنج و به نقل از گروه علمی باشگاه خبرنگاران جوان, طبق گفته ی کامرانی, معاون درمان بیمارستان توانبخشی رفیده, در حال حاضر ارائه خدمات توانبخشی در بیمارستان های عمومی انجام می شود, در حالیکه بیمارستان تخصصی رفیده خدمات تخصصی توانبخشی را به عموم مردم ارائه می کند.

    وی در پاسخ به این سوال که اگر فردی به علت سکته مغزی, معلولیت ها, فلج مغزی و... دچار مشکل شود چه می کنیم بیان کرد که اکنون اگر فردی دچار مشکلات ذکر شده باشد, به علت عدم آگاهی صحیح از خدمات توانبخشی, در بیمارستان های عمومی نگه داشته و در بخش های آی سی یو یا سی سی یو بستری می شود. این قضیه باعث بالا رفتن هزینه درمان فرد و بیهوده اشغال شدن فضای بیمارستان شده و نیز مشکلاتی از قبیل زخم بستر, اختلالات تکلم, اختلالات حرکتی و... را برای فرد بیمار به دنبال دارد. این در حالیست که اگر بیمار به موقع خدمات توانبخشی را دریافت کند, برای او بسیار مفید خواهد بود.

    طبق گفته های کامرانی, سرویس های درمانی در دنیا چهار سطح دارند که اکنون خدماتی مثل اورژانس و خدمات طولانی مدت مانند بیمارستان ها برای مردم شناخته شده است و لازم است مردم با خدماتی دیگر نظیر خدمات تحت حاد که شامل توانبخشی نیز می یاشند, آشنا شوند. این آگاهی بخشی با وجود تیم تخصصی توانبخشی رفیده و با بهره گیری از تعرفه های دولتی و بیمه قابل تحقق است.

 

فرناز جوکار, دانشجوی سال دوم فیزیوتراپی                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 60 شنبه 16 آبان 1394 نظرات (0)

       به گزارش خبرنگار بتوان ‍‍‍‍‍پنج و به نقل از Glass Glow Daily Times, تکنیک های فیزیوتراپی می توانند به بهبود عوارض ناخواسته ای که در اثر شیمی درمانی و رادیوتراپی و معالجه سرطان هایی مانند سرطان سینه به وجود می آیند کمک کند.

     بارت لانگسان, فیزیوتراپیست بیمارستان Samson در امریکا, اظهار کرد: برنامه درمانی فیزیوتراپی برای مقابله با عوارض شیمی درمانی و رادیوتراپی, بر افزایش قدرت (strength) و استقامت (endurance) کلی بدن ونیز بازیابی تعادل(balance) که بعد از شیمی درمانی ممکن است دچار اختلال شده باشند, تاکید دارند.

Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 58 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

     به گزارش خبرنگار بتوان پنج, به نقل از خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی, در بیستمین کنگره کاردرمانی ایران که در روز 5 آبان ماه و به مدت سه روز در مرکز همایش های بین المللی شهید بهشتی برگزار شد, دکتر سید علی حسینی, دکتر ابراهیم پیشیاره و دکتر اکبر بیگلریان از دانشیاران و استادان کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی, در قالب مقاله ای اثر بخشی تحریکات دیداری و شنیداری منظم بر عملکرد اجرایی کودکان اوتیسم با عملکرد بالا را مورد بررسی قرار دادند.

     نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که تحریکات دیداری شنیداری منظم بر عملکرد اجرایی (توانایی تغییر, مهار و برنامه ریزی) را افزایش داده است. همچنین این اساتید نتیجه گیری کردند که دستگاه تحریک دیداری شنیداری منظم, ابزاری نوید بخش برای بهبود زیر مجموعه های عملکرد اجرایی خواهد بود.

 

با تشکر از خانم ناهید کارفرما, دانشجوی سال سوم ارتوپدی فنی

Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 57 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

    به گزارش خبرنگار بتوان پنج و به نقل از خبرگزاری مهر, اولین کنگره ی مفاهیم و اصول کاربردی شنوایی شناسی در ایران توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور, سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران, سازمان بهزیستی کشور و انجمن شرکت های تجهیزات شنوایی و سمعک روز سه شنبه, 12 آبان ماه 1394 به مدت سه روز با حضور جمعی از اساتید برجسته ی شنوایی شناسی از داخل و خارج کشور در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

     اهداف این کنگره به گفته ی دکتر سعید فراهانی, دبیر علمی کنگره, توانمند سازی دانش آموختگان شنوایی شناسی در حیطه های مختلف پراکتیکال و کاربردی از جمله تجویز و تنظیم سمعک, کاشت حلزون شنوایی, مواجهه با اختلالات پردازش شنوایی مرکزی, ارزیابی و توانبخشی اختلالات تعادلی, ارزیابی و درمان وزوز گوش و بسیاری از مباحث روز شنوایی شناسی بوده است.

 

با تشکر ار خانم ناهید کارفرما, دانشجوی سال سوم ارتوپدی فنی

Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 55 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

      به گزارش خبرنگار بتوان پنج, به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی, دومین کنگره ی توانبخشی مبتنی بر جامعه و مراقبت در منزل, با عنوان مراقبت در منزل در مسیر توانبخشی مبتنی بر جامعه در تاریخ 3 و 4 آذر ماه سال جاریتوسط معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور برگزار خواهد شد.

   محورهای کنگره عبارتند از:

_پایداری برنامه CBR

_تبیین جایگاه HBC در نظام سلامت

_توانمندسازی انجمن های تسهیل گری دستگاه CBR

_تبیین جایگاه مراقبین غیررسمی در HBC

_فناوری های نوین در برنامه های CBR و HBC

_مراقبین و یار مراقبت

 

با تشکر ار خانم ناهید کارفرما, دانشجوی سال سوم ارتوپدی فنی

Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 47 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

   به گزارش خبرنگار بتوان پنج و به نقل از خبرگزاری مهر, اولین سمینار ملی فیزیوتراپی ورزشی ایران به همت انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از روز پنجشنبه, 7 آبان ماه, به مدت دو روز در هتل المپیک تهران برگزار شد.

    فیزیوتراپیست دکتر عارف سعیدی, دبیر اجرایی این سمینار, هدف برگزاری آن را آشنایی با تازه های فیزیوتراپی ورزشی برای متخصصین این رشته و سایر حرفه هایی که به نوعی با آسیب های ورزشی روبرو هستند بیان کرد.

     محورهای مورد بحث در این سمینار به گفته دکتر سعیدی, شامل آخرین رویکردهای فیزیوتراپی بعد از آسیب های ورزشی بافت نرم, برخورد با صدمات حاد ورزشی, برخورد با صدمات مکرر و مزمن در ورزش و نقش مودالیته های فیزیوتراپی در بهبود آسیب های ورزشی و نیز آماده نمودن وزرشکار برای بازگشت به زمین پس از صدمات وجراحی بوده است.

 

با تشکر از خانم ناهید کارفرما, دانشجوی سال سوم ارتوپدی فنی

Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 51 دوشنبه 11 آبان 1394 نظرات (0)

     به گزارش خبرنگار بتوان پنج و به نقل سایت سازمان بهزیستی کشور, طبق گفته ی علی ربیعی, ,وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی, در دیدار از سالمندان مرکز بهزیستی نرگس خرمدره تا 20 سال آتی شاهد افزایش 25 درصدی در جمعیت سالمند کشور خواهیم بود.

   ربیعی همچنین خاطر نشان کرد: جمعیت زنان سالمند کشور نسبت به مردان افرایش بیشتری دارد و با توجه به مسئله تجرد گرایی, افزایش شمار زنان مجرد سالمند کشور در 20 سال آینده انتظار می رود.

    طبق گفته ی ربیعی سند توسعه سالمندی شامل مباحث مختلف مربوط به زندگی سالمندان از جمله آموزش شیوه ی زندگی با هدف سالم پیر شدن به دستور ریاست جمهوری در جلسه هیات وزیران و شورای عالی رفاه مطرح خواهد شد.

    علی ربیعی بر حضور سالمندان در فضای شهری تاکید کرد و بهسازی جغرافیای شهری را برای این قشر از جامعه ضروری دانست چرا که سالمندان نیروهای بالقوه ای در جامعه هستند و با فراهم کردن بستر مناسب می توان از سالمندان در امور اجتماعی بهره ی بسیار برد.

   ربیعی در پایان با اشاره به مراکز مراقبت از سالمندان که به صورت شبانه روزی کار میکنند اشاره کرد و افزود: مجوز های لازم برای تاسیس این مراکز به بخش خصوصی محول شده است.

     از دیگر اقدامات این وزارتخانه ایجاد بسترهای لازم برای آرامش سالمندان مانند بیمه تکمیلی بازنسشتگان از طریق صندوق های تامین اجتماعی است.

     امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته از سوی وزیر محترم وضعیت سالمندان کشور روز به روز بهتر شود و برنامه ای جامع و کاربردی برای جمعیت رو به پیری در کشور تنظیم گردد تا بتوان با مدیریت درست از مشکلات بعدی جلوگیری کرد.                                                                                                                                                                       با تشکر از خانم الهام طهماسبی، دانشجوی سال دوم فیزیوتراپی 


  

Farnaz Jokar (دبیر بخش خبر) بازدید : 59 دوشنبه 11 آبان 1394 نظرات (0)

   مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشستی با "دکتر محمد جواد کبیر" ,مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران, لزوم توجه و پشتیبانی موسسات بیمه گر از نیازمندان خدمات تخصصی توانبخشی را مورد تاکید قرار دادند.

     به گزارش خبرنگار بتوان پنج دکتر "احمدعلی کامرانی" معاون دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار وبدای این دانشگاه درباره هدف این نشست با مسئولان بیمه سلامت ایران گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با در اختیار داشتن بیمارستان تخصصی توانبخشی "رفیده" به عنوان اولین بیمارستان و مرکز علمی و جامع توانبخشی در کشور انواع خدمات درمانی و توانبخشی در مرحله تحت حاد را به توانخواهان در گروه های سنی کودک, بزرگسال و سالمند ارائه می دهد. اما بیماران بستری شده در این بیمارستان در روند دریافت خدمات درمانی و توانبخشی از پشتیبانی موسسات بیمه گر در تامین بخشی از هزینه ها برخوردار نیستند.

    وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون موسسات بیمه گر خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی را جزو خدمات سرپایی دانسته و از این نوع خدمات در بخش بستری پشتیبانی نمی کنند, این نشست برای تشریح وضعیت بیماران بستری در بیمارستان تخصصی رفیده و لزوم ارائه این خدمات با پشتیبانی بیمه ها برگزار شد.

    ایشان ادامه داد: بیماران باید در یک فرصت زمانی مشخص که به آن " زمان طلایی" می گویند, خدمات توانبخشی همراه با خدمات پزشکی دریافت کنند تا بتوانند به زندگی بازگشته و استقلال خود را دوباره به دست آورند.

    در این نشست تاکید شد که در صورت توجه و پشتیبانی بیمه ها از این بیماران و دریافت به موقع خدمات پزشکی-توانبخشی از سوی آنان بسیاری از مشکلات خانوادگی, اقتصادی و اجتماعی آنان کاهش می یابد و توان دوباره ای برای ادامه یک زندگی عادی به دست می آورند.                                                                                                                         با تشکر از خانم فریبا محمدی، دانشجوی سال چهارم گفتاردرمانی

 

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 340
  • بازدید سال : 2,834
  • بازدید کلی : 19,293